Nieuws
Dakar Rally 2022
Upgrade Wave Power Performance 15W-40!
De nieuwe formulatie ondersteunt API: SL/CF waardoor dit product een betere bescherming geeft tegen onder andere:
- Olieverbruik
- Schuimvorming
- Oxidatie
Door deze upgrade kan het product voor een breder scala aan toepassingen worden ingezet.API: SL/CF voldoet aan de eisen van de autofabrikanten voor automotoren van 2004 en ouder. Met de nieuwe formulatie kan dit product ook worden gebruikt voor toepassingen waar ACEA A3/B3 wordt geadviseerd.
Negende plaats op Spa na comeback Max Koebolt
Het circuit van Spa-Francorchamps is altijd al de ultieme test geweest voor mens en machine en dat bleek ook tijdens de vrije training en kwalificaties waar verschillende coureurs de fout in gingen, met natuurlijk de fameuze Eau Rouge bocht als scherprechter.
De start van de vier uur durende race op zondag was voor het hele veld een chaotische start waarbij meerdere auto’s in de eerste paar bochten elkaar raakten. Hetzelfde overkwam de #6 Ligier van Nielsen Racing met startende rijder Nick Adcock achter het stuur. De Ligier werd hard geraakt op het achterwiel door een JMW Ferrari en belandde in de grindbak. Meer dan een ronde werd verloren door het incident waardoor het team op achtervolgen was aangewezen.
Nadat Nick Adcock en later Austin McCusker hun tijd achter het stuur hadden voltooid was het de beurt aan Max Koebolt en ondanks het feit dat de Ligier na het incident gehavend was, bleek de jonge Nederlander nog steeds in staat om consequent bij de snelsten op de baan te horen. “Het was jammer dat de auto niet meer optimaal was want we versleten in rap tempo onze achterbanden en een paar ronden achterstand maak je simpelweg niet goed in dit competitieve kampioenschap”, aldus Koebolt na de race.
Uiteindelijk vocht het Nielsen Racing team zich terug naar een knappe negende plaats maar was de achterstand te groot om een grote rol in de strijd om het podium te spelen.
De laatste wedstrijd in de European Le Mans Series wordt verreden op 24 oktober op het Portugese circuit van Portimão. “We gaan daar voor een top vijf. Het circuit is briljant en de perfecte plek om het seizoen af te sluiten”, aldus Max Koebolt.
New look, same power!
Extra power voor de BMW Racing Cup!
De BMW Racing Cup is in korte tijd uitgegroeid tot de grootste merkencup in de Nederlandse autosport. North Sea Lubricants kondigt een nieuwe samenwerking aan met deze succesvolle raceklasse!
De smeermiddelen van North Sea Lubricants zullen de meer dan 60 BMW's 240i het komende seizoen voorzien van de optimale 'power'! De eerste race met de support van NSL wordt woensdag 25 augustus gereden op het TT Circuit in Assen.
Davy Lemmens, initiatiefnemer van de BMW Racing Cup, toont zich enthousiast over de nieuwe partner van de inmiddels tot een succesnummer uitgegroeide raceklasse: “We waren al heel enthousiast over de ontwikkelingen in de cup, met meer dan 60 verkochte auto’s, prachtige samenwerking met Dusseldorp BMW en Michelin en met onze technische partners AST Suspension, Race Hardware en KSC Imports. En met de nieuwe ondersteuning van North Sea Lubricants is het ons gelukt om ons te omringen met de beste partners om de continuïteit van de BMW Racing Cup voor de lange termijn te garanderen.”
Voor North Sea Lubricants sluit de BMW Racing Cup ook uitstekend aan bij de eigen visie. De raceklasse bestaat uit ondernemers met een grote passie voor de autosport, die deze op een hoog niveau beoefenen.Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen en exclusieve foto's van deze races in deze cup via onze social media kanalen: